Butikspersonal

Söderströms kundcenter

Leverans

Beräknad lagerstatus

Den angivna leveranstiden framgår för varje enskild artikel och är i de flesta fall korrekt, men kan eventuellt justeras.

I lager:

Produkter märkta som “i lager” levereras normalt sett inom 2-5 arbetsdagar från vårt lager.

Beställs från leverantör

Produkter märkta som “Beställs från leverantör” kan vara av två varianter:

  1. Direktsändning: Vissa produkter skickas direkt från vår leverantör till dig.
  2. Efterbeställning: Andra produkter beställer vi hem till vårt lager när vi mottar en beställning, och därefter skickar vi dem vidare till dig.

Viktigt att Notera: Lagerstatusen för dessa produkter kontrolleras manuellt mot leverantören vid mottagandet av din beställning. Detta innebär att vissa varor kan vara restnoterade eller utgångna vid tidpunkten för beställningen. Om detta påverkar din beställning, kommer vi att kontakta dig så snabbt som möjligt. För att förhandsgranska lagerstatus innan du lägger en beställning, vänligen Kontakta Oss.

Boka

Vissa eftertraktade produkter kan förbokas, vilket innebär att du kan ställa dig i kö för att få tillgång till kommande leveranser. På grund av den aktuella situationen saknar vi tyvärr exakta leveransdatum för flera produkter, men de skickas ut i turordning till de som har förbokat. Du kan när som helst kontakta oss för att avbryta din köplats, fram till och med den dag då produkten ska skickas till dig. Observera att alla angivna datum är preliminära.

Undantag från leveranstider

Vi förbehåller oss rätten att eventuella saldofel och förändringar i leveranstider kan inträffa vid hög orderingång.

Fraktkostnader

Vi erbjuder gratis frakt för beställningar över 500 kronor inklusive moms.

  • PostNord Varubrev 1:a klass – 59 kr (max 2 kg).
  • PostNord MyPack Collect & Box – 89 kr.
  • DHL Servicepoint – 89 kr (standard för de flesta paket under 150 cm och 20 kg).
  • DHL Styckegods – pris kan variera för större och tyngre varor (ex. åkgräsklippare, fyrhjulingar, robotgräsklippare).

Observera att undantag gäller för skrymmande eller tunga föremål över 20 kg eller längre än 1,5 meter, där fraktkostnaderna kan variera.

Fraktalternativ

Söderströms Click n Collect. Beställ enkelt din vara i webbshoppen. Invänta ett sms och hämta varan när den finns redo i butiken.

PostNord Varubrev 1:a klass
Mindre försändelser skickas direkt hem i din brevlåda. Gäller försändelser upp till 2 kg.

PostNord MyPack Collect
Ditt paket skickas till närmaste utlämningsställe. Du får ett SMS eller mail när det finns att hämta. Legitimation krävs vid uthämtning.

PostNord MyPack Box
Ditt paket levereras till en paketbox. Du öppnar boxen enkelt via PostNords app och kan hämta ut paketet när det passar dig.

DHL Servicepoint
Det vanligaste alternativet för paket under 20 kg och 150 cm. Paketet skickas till ett utlämningsställe nära dig. Avisering sker via SMS eller mail. Legitimation krävs.

Returfrakt Post Nord

Om kunden inte hämtar ut sitt paket går det tillbaka till PostNords terminal. Returfrakten betalas av kunden och beräknas enligt gällande fraktpriser.

Maxmått och vikt

  • Maxvikt för PostNord MyPack Box/Collect: 20 kg per kolli.
  • Volymberäkning: frakt debiteras efter högsta av faktisk vikt eller volymvikt (280 kg/m³)

DHL Styckegods
För större och tyngre varor. Leverans sker direkt hem till din adress. Du blir kontaktad i förväg för avisering. Om du inte är hemma vid leverans går paketet tillbaka till närmaste terminal.

Transportskador

Ta bilder på skadan och skicka in dessa tillsammans med beskrivning och kontaktinformation till vårt returformulär.

  • Synliga skador på paket ska anmälas direkt när paket hämtas ut/tas emot annars kan ingen ersättning krävas
  • Icke synlig skada (Om paketet är intakt men innehållet skadat) måste anmälas till oss inom 5 dagar, annars kan ingen ersättning krävas, detta kan du anmäla här med bilder och beskrivning.

OBS. Om du hämtar paket på utlämningsställe så anmäler skadan på plats.

Skriv aldrig på och ta emot varan om du misstänker att innehållet blivit skadat vid transport.

Outlösta paket

Outlösta paket omfattas ej av ångerrätten enligt distans- och hemförsäljningslagen. För paket som ej hämtas ut debiteras 395:- plus faktisk kostnad för frakt tur och retur.

Leveranshinder

Vid leveranshinder under hemleverans orsakat av kund debiteras en avgift på 300:-

Butikspersonal

Har du frågor om våra leveranser?