Vanliga frågor

Här hittar du de vanligaste frågorna som berör vår butik, e-handel, beställningar med mera.

frågor om order

Jag kan inte välja faktura/delbetalning?

Jag söker kvitto, faktura eller garantibevis?

När du beställer från Soderstroms.se och väljer att betala med Klarna så är det Klarna (och inte Söderströms) som skickar ut fakturan, betalningsbekräftelse eller en orderspecifikation beroende hur du valt att betala. Detta gäller oavsett om du valt att betala med faktura/delbetalning/kort/internetbank.

Dokumentet levereras via e-post, och kan där skrivas ut i pappersform eller sparas ned som PDF-fil om så önskas.

Går det att beställa utanför Sverige?

Vi kan endast leverera produkter inom Sveriges gränser.

Jag har inte fått någon faktura från Klarna?

Frågor om leverans

Är min beställning skickad?

När din beställning skickas från oss på Söderströms så skickas ett leveransbesked till din e-post med information om speditör, transportsätt och sändningsnummer. Sändningsnummret kan du använda för att spåra leveransen från speditörens hemsida.

Jag fick fakturan före leverans?

Fakturan från Klarna skickas till din e-post omgående i samband med att din order skickas från oss. Därför kommer fakturan före leveransen då den normalt tar 1-3 arbetsdagar. Du behöver naturligtvis inte betala fakturan innan du fått din beställning.

Vilket blir mitt närmsta utlämningsställe?

I samband med att din order bokas som standardleverans till ombud räknar speditören ut det närmsta utlämningsstället (fågelvägen) baserat på postnummer.

Vad händer om jag inte hämtar ut mitt paket i tid?

Vi debiterar en faktisk fraktkostnad tur & retur, samt kostnader hänförliga till våra administration och hantering om skickas i retur pga att det inte lösts ut hos speditören. Kostnad för detta är minst 299 kr (SEK).

Observera att outlösta sändningar, eller sändningar som returneras pga leveranshinder hos mottagaren omfattas inte av ångerrätten. Om du som kund vill nyttja ångerrätten måste du ta emot paketet och returnera det.