Leverans

Beräknad lagerstatus

Beräknad leveranstid anges på respektive artikel. Den stämmer i de allra flesta fall, men kan komma att ändras.

(I lager) innebär att varorna normalt kommer fram inom 2-5 arbetsdagar från vårt lager.

(I webblager) Dessa produkter skickas direkt från vår leverantörs lager vilket ger en snabb leverans på normalt 4-7 arbetsdagar.

(Boka) Vissa utvalda produkter finns för bokning. Detta är produkter med mycket hög efterfrågan där man kan ställa sig i kö för att ta del av kommande inleveranser. I rådande tider saknar vi tyvärr exakta leveransdatum på flera produkter men de skickas ut i turordning till alla som har bokat. Du kan när som kontakta oss och avbryta din kö-plats, fram till och med den dag som produkten skall skickas till dig. Alla datum här är preliminära.

Undantag från leveranstider

Vi reserverar oss för eventuella saldofel och förändringar i leveranstid som kan uppstå vid hög orderingång.

Fraktkostnader

Vi erbjuder fri frakt på beställningar som överstiger 500 kronor inkl. moms.

Vår standardleveranskostnad är 89kr.

OBS! Undantag vid ATV och skrymmande/tunga föremål kan faktkostander skilja sig (över 20 kg eller 1,5 meter i längd).

Leveransalternativ

Posten varubrev. Mindre försändelser skickas direkt hem i din brevlåda.

DHL Servicepoint. Detta fraktalternativ innefattar de flesta paket. Längd under 150cm och vikt under 20kg. Varan skickas till ditt närmaste utlämningsställe och du kommer att få ett SMS eller mail när och var du kan hämta ut paketet. OBS medtag legitimation.

DHL Styckegods. Detta alternativ används på större och tyngre varor som ex. gräsklippare, röjsågar, åkgräsklippare, fyrhjulingar och robotklippare. Varan levereras hem till din adress och du kommer att aviseras i förhand. Om leverantör ej får kontakt med er eller ni ej är hemma vid utkörning går paketet tillbaka till närmaste terminal där ni sen får hämta ut det.

Söderströms Click n Collect. Beställ enkelt din vara i webbshoppen. Invänta ett sms och hämta varan när den finns redo i butiken.

Transportskador

Om ditt gods blivit skadat under transport ska du vända dig till DHL. Följ instruktionerna nedan för att göra reklamationen.

Om du hämtar paket på utlämningsställe så anmäler skadan på plats.

OBS skriv aldrig på och ta emot varan om du misstänker att innehållet blivit skadat vid transport.


Outlösta paket. Outlösta paket omfattas ej av ångerrätten endligt distans- och hemförsäljningslagen. För paket som ej hämtas ut debiteras 395:- plus faktisk kostnad för frakt tur och retur.

Leveranshinder. Vid leveranshinder under hemleverans orsakat av kund debiteras en avgift på 300:-