Leverans

Beräknad lagerstatus

Den angivna leveranstiden framgår för varje enskild artikel och är i de flesta fall korrekt, men kan eventuellt justeras.

(I lager): Produkter märkta som “i lager” levereras normalt sett inom 2-5 arbetsdagar från vårt lager.

(I webblager): Produkter märkta som “i webblager” skickas direkt från vår leverantörs lager, vilket möjliggör en snabb leveranstid på vanligtvis 4-7 arbetsdagar.

(Boka): Vissa eftertraktade produkter kan förbokas, vilket innebär att du kan ställa dig i kö för att få tillgång till kommande leveranser. På grund av den aktuella situationen saknar vi tyvärr exakta leveransdatum för flera produkter, men de skickas ut i turordning till de som har förbokat. Du kan när som helst kontakta oss för att avbryta din köplats, fram till och med den dag då produkten ska skickas till dig. Observera att alla angivna datum är preliminära.

Undantag från leveranstider

Vi förbehåller oss rätten att eventuella saldofel och förändringar i leveranstider kan inträffa vid hög orderingång.

Fraktkostnader

Vi erbjuder gratis frakt för beställningar över 500 kronor inklusive moms. Vår standardleveranskostnad är 89 kr. Observera att undantag gäller för ATV samt skrymmande eller tunga föremål, där fraktkostnader kan variera (över 20 kg eller längre än 1,5 meter).

Frakt alternativ

Posten varubrev. Mindre försändelser skickas direkt hem i din brevlåda.

DHL Servicepoint. Detta fraktalternativ innefattar de flesta paket. Längd under 150cm och vikt under 20kg. Varan skickas till ditt närmaste utlämningsställe och du kommer att få ett SMS eller mail när och var du kan hämta ut paketet. OBS medtag legitimation.

DHL Styckegods. Detta alternativ används på större och tyngre varor som ex. gräsklippare, röjsågar, åkgräsklippare, fyrhjulingar och robotklippare. Varan levereras hem till din adress och du kommer att aviseras i förhand. Om leverantör ej får kontakt med er eller ni ej är hemma vid utkörning går paketet tillbaka till närmaste terminal där ni sen får hämta ut det.

DHL Leverans

Söderströms Click n Collect. Beställ enkelt din vara i webbshoppen. Invänta ett sms och hämta varan när den finns redo i butiken.

Transportskador

Ta bilder på skadan och skicka in dessa tillsammans med beskrivning och kontaktinformation till vårt returformulär.

  • Synliga skador på paket ska anmälas direkt när paket hämtas ut/tas emot annars kan ingen ersättning krävas
  • Icke synlig skada (Om paketet är intakt men innehållet skadat) måste anmälas till oss inom 5 dagar, annars kan ingen ersättning krävas, detta kan du anmäla här med bilder och beskrivning.

OBS. Om du hämtar paket på utlämningsställe så anmäler skadan på plats.

Skriv aldrig på och ta emot varan om du misstänker att innehållet blivit skadat vid transport.


Outlösta paket. Outlösta paket omfattas ej av ångerrätten endligt distans- och hemförsäljningslagen. För paket som ej hämtas ut debiteras 395:- plus faktisk kostnad för frakt tur och retur.

Leveranshinder. Vid leveranshinder under hemleverans orsakat av kund debiteras en avgift på 300:-

Har du några frågor om detta? Kontakta oss!