Söderströms kundcenter
Vanliga frågor
Här hittar du de vanliga frågor vi ofta får som berör vår butik, e-handel, beställningar med mera.
Frågor om order
Jag kan inte välja faktura/delbetalning?
Klarna gör en automatisk och individuell bedömning. Vi på Söderströms kan inte se vad ett avslag skulle bero på och rekommenderar därför dig som kund att kontakta Klarna kundservice
Jag söker kvitto, faktura eller garantibevis?
När du beställer från Soderstroms.se och väljer att betala med Klarna så är det Klarna (och inte Söderströms) som skickar ut fakturan, betalningsbekräftelse eller en orderspecifikation beroende hur du valt att betala. Detta gäller oavsett om du valt att betala med faktura/delbetalning/kort/internetbank. Dokumentet levereras via e-post, och kan där skrivas ut i pappersform eller sparas ned som PDF-fil om så önskas.
Du kan också själv logga in på Klarna.se för att hämta detta dokument.
Går det att beställa utanför Sverige?
Vi kan endast leverera produkter inom Sveriges gränser.
Jag har inte fått någon faktura från Klarna?
Klarna faktura skickas automatiskt iväg i samband med leveransen till angiven e-post.adress. Om du fått varan men inte fakturan kan detta bero på felaktig e-post eller att fakturan filtrerats bort i ditt skräppostfilter. Skulle du ändå inte hittat någon faktura ber vi dig kontakta oss på kundtjanst@soderstroms.nu
Frågor om leverans
Är min beställning skickad?
När din beställning skickas från oss på Söderströms så skickas ett leveransbesked till din e-post med information om speditör, transportsätt och sändningsnummer. Sändningsnummret kan du använda för att spåra leveransen från speditörens hemsida.
Jag fick fakturan före leverans?
Fakturan från Klarna skickas till din e-post omgående i samband med att din order skickas från oss. Därför kommer fakturan före leveransen då den normalt tar 1-3 arbetsdagar. Du behöver naturligtvis inte betala fakturan innan du fått din beställning.
Vilket blir mitt närmsta utlämningsställe?
I samband med att din order bokas som standardleverans till ombud räknar speditören ut det närmsta utlämningsstället (fågelvägen) baserat på postnummer.
Vad händer om jag inte hämtar ut mitt paket i tid?
Vi debiterar en faktisk fraktkostnad tur & retur, samt kostnader hänförliga till våra administration och hantering om skickas i retur pga att det inte lösts ut hos speditören. Kostnad för detta är minst 299 kr (SEK).
Observera att outlösta sändningar, eller sändningar som returneras pga leveranshinder hos mottagaren omfattas inte av ångerrätten. Om du som kund vill nyttja ångerrätten måste du ta emot paketet och returnera det.
Har du funderingar som inte täcktes här i Vanliga frågor? Kontakta oss!
Därför ska du välja Söderströms
Vi började sälja skogsutrustning för mer än 25 år sedan. Under vår tid i branschen har vi arbetat nära både privata och professionella kunder och på så sätt kunnat skapa bra och långsiktiga samarbeten och relationer. Vi har ett samarbete med Husqvarna och Söderströms är en auktoriserad återförsäljare av Husqvarna produkter. Vår erfarenhet gör att vi kan fylla vårt sortiment med riktigt kvalitativa produkter från några av marknadens bästa tillverkare. Vi kan produkter, verktyg och utrustning inom skog och trädgård!
Om du beställer via webben erbjuder vi fri frakt på beställningar över 500 kronor (kan skilja sig vid skrymmande varor). Om något skulle gå fel har vi support både via telefon och chatt både på vår hemsida och via sociala medier.
Välkommen till Söderströms – din partner för Husqvarna-produkter och skogsutrustning!